vrijdag 17 mei 2013

Il Concorso Due. Deze keer valt er een heel bijzondere Italiaanse prijs te winnen! - Italië ABC


Yep, het is de hoogste tijd voor ‘Il Concorso Due’ (oftewel de tweede prijsvraag) van het Italië ABC. En die tweede prijsvraag die doet me een beetje denken aan Santa Nicolas oftewel Sinterklaas. Ik zal u uitleggen hoe dat komt….
Deze keer valt er een heel bijzondere Italiaanse prijs te winnen. En die prijs komt, net als de cadeautjes van Sinterklaas, uit een zak. Of beter nog, hij is gemaakt van zakken, Italiaanse koffiezakken om precies te zijn. Vraag me niet hoe ze het doen maar bij Italian Coffee Handbags maken ze van lege, gebruikte zakken, waar ooit Italiaanse koffie in zat, prachtige producten, zoals de hieronder afgebeelde multi media sleeves. In zo’n multi media sleeve past een Netbook of Tablet met een maximaal scherm van 10 inch. Aan de binnenkant is ‘ie gevoerd met stof. En hij is volledig open te klappen door z’n 3/4 rits.
Als je deze bijzondere producten, die stuk voor stuk uniek zijn, beter wilt bekijken, klik dan op een afbeelding (via de website van Italie ABC). Er verschijnt dan een groter formaat in beeld.
Nou, als dat geen uniek Sinterklaascadeau, eh sorry, geen unieke prijs is, dan weet ik het ook niet meer.
Is dat de enige reden die maakt dat ik in de maand mei aan Sinterklaas moet denken? Nee, natuurlijk niet! De belangrijkste reden waarom ik aan die goedgeefse heilige moet denken is misschien wel omdat Alessandro Di Lella, de eigenaar van Italian Coffee Handbags, één van die prachtige multi media sleeves geheel gratis ter beschikking stelt. En dat beschikbaar stellen doet hij dus in de week dat ‘ie jarig wordt!!! Tatareta! Dat bedoel ik maar… hij lijkt wel een soort van Italiaanse Sinterklaas (alleen dan zonder baard en mijter).
Oh ja, net als bij de bebaarde sint is het ook bij San Alessandro afwachten geblazen wat voor cadeautje hij bij je aflevert. Wordt het de Batani blauwe sleeve of wordt het de Ottolina rode of toch een andere kleur? Dat ontdek je pas op het moment dat je prijswinnaar bent en de prijs bij je in de bus valt. Onze Italiaanse sint weet op dit moment namelijk nog niet welke soort sleeve in de week van de prijsuitreiking van de lopende band afrolt… En dat maakt het, net als bij de echte Sinterklaas, dus extra spannend.
Je kunt natuurlijk een wit voetje bij San Alessandro proberen te halen door hem nu te gaan ‘liken’ op z’n Facebook pagina of hem daar te gaan feliciteren met zijn verjaardag maar….. Attenzione! (even opletten dus!), ik, als strenge hoofd- annex jury-Piet(ro), heb besloten dat je alleen in aanmerking kunt komen voor die prachtige ‘Italiaanse koffiezakken multi media sleeve’ als je voor 9 juni 2013 het juiste antwoord van de onderstaande prijsvraag naar me toestuurt.
Op 10 juni verdwijnen de namen van alle deelnemers in de hoge hoed en daarna tover ik de prijswinnaar tevoorschijn. Die persoon krijgt vervolgens van San Alessandro de prijs toegezonden. We doen er alles aan om de prijs voor 16 juni 2013 bij je in de bus te laten vallen (als dan blijkt dat de kleur je niet aanstaat, kun je ‘m altijd nog op vaderdag aan je vader geven, nietwaar?). En nou maar snel op naar Il Concorso, oftewel….




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.